5 lähitulevaisuuden unelmaa osa 1

Kyselin Instagram seuraajiltani aiheita mistä he haluaisivat lukea ja sieltä sain inspiksen aloittaa viiden unelman postaus-sarjan. Tässä siis ensimmäinen osa!


                    Ihana fiilis treenin jälkeen!

Ensimmäinen unelmani on saavuttaa omassa kehossa hyvä olo, mielessä rauha ja tasapaino. Haluan rakastua peilikuvaani ja katsoa itseäni silmästä silmään hymyillen. Tällä hetkellä vain lähinnä paikoilen peiliä, onneksi eteisrempan myötä peili ei edes ole seinässä haha! 

       Tätä mallia minusta lähden tavoittelemaan

Haluan siis rehellisesti pudottaa painoa, kasvattaa vähän berberiä(mutta pystysuunnassa, ei leveys) ja mahtua taas tietynlaisiin vaatteisiin. Uskon että painonpudotuksella omalla kohdallani on suuri vaikutus mielen rauhaan. Silloin kun tiedän liikkuvani tarpeeksi ja syömällä pääsääntöisesti terveellisesti, pystyn nauttimaan myös herkutteluista. Nyt herkut ovat lähinnä olleet väsyneiden iltojen täytettä joista voin pahoin, henkisesti. 

Miten lähden toteuttamaan tätä unelmaani? Asialistalla ensimmäisenä, suklaan pois jättäminen ruokavaliossa. Ei, minä en tarvitse sitä herumiseen. Voin valita siihen parempia hiilihydraatteja, parempia rasvoja. 
Seuraavaksi liikunta. Viime sunnuntain luontokävelyn jälkeen teimme J.n kanssa sopimuksen että joka toinen sunnuntai pakkaamme lapset autoon ja painumme metsään juoksemaan. Otin myös kuntosali jäsenyyden ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen, tarkoituksena käydä _ainakin_ kolme kertaa viikossa treenaamassa, lähinnä siis silloin kun isommat ovat kerhossa. Jo ennen liittymistä nykyiselle gymille kysyin heiltä mielipidettä vauvan kanssa treenaamisesta. Sain niin ihanan vastauksen että sekin lujitti tahtoa aloittaa treenaaminen! 


Tänään käytiin ensimmäistä kertaa treenaamassa. Pari kuukautta sitten perustimme yhden Hyvinkään mammojen Facebook ryhmän kautta wappiryhmän(josta olen löytänyt vertaistukea melkein joka elämän osa-alueelle🤭) ja sieltä sain ihanan treenikaverin! Oli tosi kiva aloittaa uudestaan kun toisella selvästi tietoa liikkeistä ja liikeradoista. Muutenkin treenatessa nämä asiat tärkeitä ja raskauden jälkeen supertärkeitä!

   Mä en oo varma nukuttiko vai hävettikö tätä 🙈

Treenin jälkeen energinen olo on vallannut kehoa koko illan. Olen jaksanut olla enemmän läsnä, saattaa pari keskeneräistä hommaa loppuun ja syöminenkin on ollut tavoitteellisempaa. Treeni ja ruokavalio kulkee hyvin käsi kädessä. 

Tiedostan että luultavasti en ikinä pääse enismmäisen kuvan tavoitteeseen. Lantio on leventynyt ja kiinteytyminen ei välttämättä enää mene niin nappiin kun viisi vuotta sitten. Tiedostan myöskin että viimeisimmästä raskaudesta on _vain_ viisi kuukautta aikaa ja että imetys on minun kohdallani asia joka pitää tiukasti kiloista kiinni. Siksi ette saakaan tänne alkuun tietoa pudotetuista kiloista tai muuttuneesta vartalosta. Haluan että löydän liikunnan ilon, treenaamisen kehittävyyden ja tasapainon. Liikun niin että välillä ruoalla nautinnon saavuttaminen ei ole paha! 

Kommentit